วันเสาร์ที่ 27 กันยายน พ.ศ. 2557

ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရသည္သာ


ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရသည္သာ . . .

ေဆာင္းပါး

လူသားတို႔၏ အသက္ရွင္သန္ရပ္တည္ေနႏိုင္မႈသည္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေလးပါးအေပၚတြင္ တည္မီွေနေၾကာင္း ျမတ္ဗုဒၶ၏ေဒသနာေတာ္က ျပဆုိထားသည္ကုိေတြ႕ရသည္။ ကံဆုိသည္မွာ အတိတ္ဘဝက အက်ဳိးေပးကံအပါအဝင္ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ကာလ၌ ျပဳမူေဆာင္ ရြက္ေနေသာအလုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ မျမင္ရေသာ အတိတ္ဘဝ ကံကုိထားပါဦး။ မိမိတို႔အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနႏိုင္မႈအတြက္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ရေသာ ကာယကံအလုပ္ (Physical Action)၊ ဝစီကံအလုပ္ (Verbal Action)၊ မေနာကံ (Mental Action) ဟူေသာ အလုပ္သံုးပါးတုိ႔သည္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ မႈရွိသည္ (သို႔မဟုတ္) မွားယြင္းေဖာက္ျပားမႈရွိသည္၊ မရွိသည္ ဤႏွစ္လီကုိ မိမိတုိ႔ကုိယ္မိမိတုိ႔ အသိဆံုးပင္ျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ အလုပ္ေကာင္းမွကံေကာင္းပါမည္။ အလုပ္မေကာင္းလွ်င္ ကံမေကာင္းႏိုင္ပါေခ်။ တစ္ခါတစ္ရံ စိုင္ေကာ္၍ခ်ဳံေပၚေရာက္သည္မ်ဳိးေတာ့ ရွိေကာင္းရွိေပမည္။ ကာယကံမႈအရ မေကာင္းမႈကုိ ကုိယ္တုိင္ကိုယ္က်က်ဴး လြန္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝစီကံမႈအရ မေကာင္းေသာအေျပာအဆုိကုိ ေျပာဆုိလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ထုိပုဂိၢဳလ္ကာယကံရွင္မွာ စိတ္၏က်န္းမာေရးႏွင့္ စိတ္ခ်မ္းသာေရး၊ ကုိယ္က်န္းမာေရးႏွင့္ ကိုယ္ခ်မ္းသာေရးတုိ႔ကုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။

အလားတူ စိတ္ဟူေသာအာ႐ုံကုိ သိျခင္းသေဘာ (သို႔မဟုတ္)မေနာကံ အမႈသည္ စိတ္ေကာင္းမေမြးဘဲ သူတစ္ပါးပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း (အေယာ နိေသာ မနသီကာရ)၊ မနာလိုဝန္တုိပ်က္စီး ေစလုိစိတ္၊ မုန္းတီးစိတ္ (ဣႆာ၊ မစၧရိယ၊ ဗ်ာပါဒ)တုိ႔သည္ မိမိကုိယ္မိမိစိတ္ေထာင္းကုိယ္ေၾကျဖစ္ကာ စိတ္၏ခ်မ္းသာေရးႏွင့္ စိတ္က်န္းမာေရး၊ ကုိယ္ခ်မ္းသာေရးႏွင့္ ကုိယ္က်န္းမာေရးတုိ႔ကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။

ဥတုဟူေသာပူျခင္း၊ ေအးျခင္းတုိ႔သည္ လူ႔က်န္းမာေရးႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည္။ အပူဓာတ္လြန္ကဲလာလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေအးဓာတ္လြန္ကဲ လာလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း လူ႔က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစမည္ျဖစ္သည္။ အပူ၊ အေအး သမမွ်တမွသာလွ်င္ က်န္းမာေရးႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္မည္ပင္။ အပူဆံုးရာသီတြင္ အပူဓာတ္သက္သာေအာင္ ေနထုိင္တတ္ဖုိ႔လိုအပ္သလို အေအးဓာတ္လြန္ကဲလာလွ်င္ အေအးဒဏ္ကိုကာကြယ္ႏိုင္သည့္ ဝတ္စားဆင္ ယင္ေနထိုင္တတ္မႈျဖင့္သာ က်န္းမာႏိုင္ေပမည္။ ေႏြေခါင္ေခါင္ေျမေျခာက္ေျခာက္တြင္ ပူလြန္းသည့္ဒဏ္ကုိ မခံႏိုင္ဟုဆိုကာ ေအးေစခ်င္သည့္ဆႏၵျဖင့္ ေရခ်ဳိးလုိက္မိပါက အခန္႔မသင့္လွ်င္ ထိုသူသည္ ေလျဖတ္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာမွ်င္မ်ား ပ်က္စီးကာ ဒုကၡေရာက္ဖုိ႔မ်ားပါသည္။ အပူဓာတ္ (ဥဏွေတေဇာ)သည္ ခႏၶာကုိယ္အတြင္း၌ ေလာင္ကြၽမ္းသလို အေအးဓာတ္ (သီတေတေဇာ)သည္လည္း ေလာင္ကြၽမ္းေနပါသည္။ သာဓကအားျဖင့္ ေရအိုး ေအာက္ရွိကရြတ္ေခြသည္ ေအးျမစိုစြတ္ေနေသာ္လည္း ၾကာလာေသာအခါ ေအးေနရင္းကေဆြးျမည့္ပ်က္စီးသြားတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတို႔သည္ ရာသီဥတုႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာေနထုိင္တတ္ၾကမွသာ က်န္းမာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

အာဟာရသည္ လူသားတုိ႔အသက္ရွင္ေနထုိင္မႈအတြက္ အဓိကအက်ဆံုး ပင္ျဖစ္သည္။ အစာအာဟာရမရွိဘဲ အသက္ရွင္မရပ္တည္ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ''သေဗၺသတၱာ အာဟာရတိ႒ိကာ'' ဟူေသာစကားႏွင့္အညီ ႐ုပ္ကုိအာဟာရ ေစာင့္လ်က္ရွိသည္။ ႐ုပ္ကုိအာဟာရေစာင့္္သည္ဆုိေသာ္လည္း က်န္းမာေရး အသိႏွင့္ယွဥ္၍ စားတတ္ေသာက္တတ္ ေနတတ္ထုိင္တတ္မွ က်န္းမာႏိုင္ပါမည္။ မိမိက်န္းမာေရးႏွင့္ကုိက္ညီမည့္အစားအစာကုိသာ ေရြးခ်ယ္စားေသာက္တတ္ၿပီး မိမိႏွင့္မတည့္ေသာ အစားအစာမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ရပါမည္။ ဥပမာ-ဆီးခ်ဳိေသြးခ်ဳိ၊ ေသြးတိုးေရာဂါရွိသူမ်ားသည္ အဆီဓာတ္မ်ားေသာ အစားအစာ၊ အခ်ဳိဓာတ္မ်ားေသာအစားအစာမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္မွသာေတာ္႐ံုက်ေပမည္။

ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရတုိ႔သည္ လူသားတို႔၏အသက္ရွင္သန္ ေနထုိင္မႈႏွင့္ က်န္းမာေရးတုိ႔ အေျခခံအေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားေနပါၿပီ။ တတိယအရြယ္(သို႔မဟုတ္) အသက္(၆ဝ)ေက်ာ္ကာမွ ဇရာ အရြယ္သို႔ေရာက္ၾကသည္ဟု အမ်ားစုကထင္မွတ္ထားၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ဇရာဟူေသာ အုိမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းသည္ အသက္(၆ဝ) ေက်ာ္လာမွေရာက္လာျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဇာတိဟူေသာ အမိဝမ္းတြင္း၌စတင္ပဋိသေႏၶတည္ကတည္းကပင္ ဇရာဟူေသာ အုိမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းသေဘာတရား၊ ဗ်ာဓိဟူေသာ နာျခင္းသေဘာ တရား၊ မရဏဟူေသာ ေသျခင္းတရားတို႔က အလိုအေလ်ာက္ တြယ္ကပ္ပါလာ စၿမဲပင္။

လူ႔ေလာက၌ ဇရာအရြယ္သို႔ေရာက္လာၾကသူမ်ားသည္ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ေသာ၊ တင့္တယ္ေသာဘဝကို ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ ေဝဖန္ပိုင္းျခားမႈစြမ္းရည္ႀကီးမားလွေသာ အရြယ္ျဖစ္စဥ္ တတိယအရြယ္သည္ ဘဝဆည္းဆာခ်ိန္ခါပင္ျဖစ္သည္။ တတိယအရြယ္၏ ဘဝဆည္းဆာ ထုိခ်ိန္ခါသည္ ေနတတ္ထုိင္တတ္ၿပီး လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ (သို႔မဟုတ္)လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ တုိင္ပင္ေဖာ္ တုိင္ပင္ဖက္၊ အႀကံေပးေဖာ္အႀကံေပးဖက္ျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္ ဆုိပါက အလြန္တန္ဖုိးႀကီးမားလြန္းလွေသာအရြယ္ပင္ျဖစ္သည္။ ကုိယ္က်င့္ သီလတရားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ စံျပဳရာ၊ ဒါနတရားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အေဖာ္ျပဳရာ၊ ဘာဝနာတရားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သိုမီွးပြားမ်ားအားထုတ္ရာ အရြယ္လည္းျဖစ္၍ ကန္ေတာ့ခံ၊ အ႐ုိအေသခံ ဟူေသာ ဂုဏဝုဒၶိ၊ ဝယဝုဒၶိ ဂုဏ္တု႔ိႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေနေပသည္။

တတိယအရြယ္၌ ေသမင္းကုိရင္မဆုိင္ဝံ့ျခင္းသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ''အတၱစြဲ'' ဟုေခၚေသာ ''ငါစြဲ'' အားႀကီးလြန္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ငါစြဲ၊ အတၱစြဲ သည္ သဘာဝဓမၼ၏ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ ဖီလာျဖစ္၏။ သဘာဝဓမၼသည္ ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္ရသည့္ သေဘာတရားပင္ျဖစ္သည္။ ေမြးဖြားျခင္းရွိေန၍ ေသဆံုးျခင္း ရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ငါစြဲရွိေနေသာေၾကာင့္သာ ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အကယ္၍ လူသားတို႔သည္ မေသဘဲ အၿမဲရွင္သန္ေနပါက လူ႔ေလာကႀကီး၌ ႀကီးပြားတုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမ်ား၊ ဆန္းသစ္မႈ မ်ား ရပ္ဆုိင္းသြားၿပီး မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ ေနရာရွိေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။

ေလာက၌ ထာဝရတည္ၿမဲေသာ အတၱဟူ၍မရွိပါ။ ႐ုပ္၊ နာမ္တရားတုိ႔သည္ ခဏမစဲ တဖြဲဖြဲျဖစ္ေပၚခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနေၾကာင္းကို သတိပ႒ာန္တရားကို ဦးထိပ္ထား၍ ကာယႏုပႆနာျဖစ္ေစ၊ ေဝဒနာႏုပႆနာျဖစ္ေစ၊ စိတၱႏုပႆ နာျဖစ္ေစ၊ ဓမၼာႏုပႆနာျဖစ္ေစ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္ေနလွ်င္ ပို၍သိႏုိင္ပါသည္။ ကိုယ္ေတြ႕သိေအာင္ အားထုတ္ေစလိုပါသည္။

စိတ္ပညာရွင္ႀကီး ဖ႐ိြဳက္က ''လူသားတို႔တြင္ ခ်စ္စိတ္ႏွင့္ မုန္းစိတ္၊ ႏွိမ့္ခ်ေသာ စိတ္ႏွင့္ ေထာင္လႊားလိုေသာစိတ္၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္း အတၱဟိတစိတ္ႏွင့္ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးျပဳ ပရဟိတစိတ္၊ အျပဳစိတ္ႏွင့္ အဖ်က္စိတ္စေသာ ဝိေရာဓိ ေစတသိက္မ်ားရွိသည့္နည္းတူ ဘဝကိုတြယ္တာမႈ (ဘဝတဏွာ) ႏွင့္ ဘဝကို ျပတ္စဲလိုမႈ(ဝိဘဝတဏွာ)သည္ရွိေန၏။ တစ္နည္းဆုိေသာ္ လူသည္ တစ္ဖက္က အသက္ရွင္ေနလိုသည္ႏွင့္အမွ် အျခားတစ္ဖက္ကမူ ဘဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈကို ေတာင့္တ ၏'' ဟု လူသားတုိ႔၏မူလစိတ္ကို ေရးသားေဖာ္ျပသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

''ေလာက''ဟူေသာေဝါဟာရအဓိပၸာယ္မူရင္းမွာ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းသေဘာျဖစ္၍ အျဖစ္ရိွေနလွ်င္ အပ်က္လည္းရွိေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ ေမြးဖြား ျခင္းရိွေနလွ်င္ ေသဆံုးျခင္းလည္း ရွိေနသည္။ ခ်ီးမြမ္းျခင္းရွိေနလွ်င္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း လည္းရွိေနမည္။ လိုအပ္သည္ကိုရသည္လည္း ရွိမည္။ မရသည္လည္း ရွိမည္။ ရသည္ကိုလည္း လိုခ်င္မွ လိုလားမည္။ မလိုအပ္သည္လည္း ရွိေနမည္။ ရြံမုန္း အပ္သူတို႔ႏွင့္အတူေနရသည္လည္း ရွိမည္။ ခ်စ္အပ္သူတို႔ႏွင့္ ကြဲကြာေနရသည္လည္း ရွိမည္။ ဤသည္တို႔ကား ေလာကဓံတရား (သို႔မဟုတ္)ေလာက၏ နိယာမသေဘာသဘာဝပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

မရဏတရားကို ဟန္႔တား၍ လံုးဝမရေစကာမူ ဇရာအရြယ္တြင္ ဇရာတရားကို ျပဳျပင္တားျမစ္၍ ရႏုိင္ပါသည္။ ခိုင္လံုေသာ သာဓကတစ္ခုျပဳရလွ်င္ အနႏၲ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္ဗုဒၶက ''အခ်ိန္အရြယ္က်လွ်င္ အုိမင္းျခင္းတရားကို မအုိရေအာင္ ႀကံေဆာင္တားျမစ္ျပဳျပင္ျခင္းမွာ တတ္ႏုိင္ေကာင္းသည္သာတည္း'' ဟု ေဟာေဖာ္ၫႊန္ျပထားေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။ ထုိအခ်က္ကို ေထာက္႐ႈျခင္းျဖင့္ မရဏဟူေသာေသျခင္းတရားကို အၿပီးတုိင္တားဆီးပိတ္ပင္ ထားျခင္းမွာ မတတ္ႏုိင္စြမ္းေစကာမူ ဇရာတရားကို ဟန္႔တားျပဳျပင္၍ ရႏုိင္ေၾကာင္း ထင္ရွားစြာေတြ႕ျမင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ဇရာဘဝတြင္ စိတ္ကိုျဖစ္ ေစ၊ ႐ုပ္ကုိျဖစ္ေစ၊ ေဆးဝါးမ်ားျဖင့္ျဖစ္ေစ ျပဳျပင္၍ က်န္းမာစြာ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ႏုိင္ေရးဘဝကို ရယူႏုိင္ေပသည္။

တစ္နည္းဆုိရပါက လူသားတို႔၏ ႐ုပ္ပုိင္းႏွင့္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ က်န္းမာမႈအတြက္ ကံ၊စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရဟူေသာ အေၾကာင္းေလးပါးႏွင့္ ညီၫြတ္စြာ ေနထုိင္တတ္ရန္ လိုအပ္လွသည္။ ျပဳျပင္ဖန္တီးလုပ္ကိုင္ေစာင့္ေရွာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကမၼဇ႐ုပ္၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲေနေသာ စိတၱဇ႐ုပ္၊ ရာသီဥတုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚမႈအေနအထားအရ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚ ေနေသာ ဥတုဇ႐ုပ္၊ အစားအေသာက္ေၾကာင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနေသာ အာဟာရဇ႐ုပ္ဟူ၍ရွိရာ ထုိအေၾကာင္းတရားေလးပါးႏွင့္ ညီၫြတ္မွ်တစြာ က်င့္ႀကံေနထုိင္ပါက လူသားတို႔၏ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာမႈအတြက္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

လူ႔ခႏၶာကိုယ္အတြင္းတစ္ကုိယ္လုံး ႏွလုံးေသြးေၾကာစီးဆင္းလည္ပတ္မႈမွာ တစ္ေန႔လွ်င္ အႀကိမ္ ၁ဝဝဝ ရွိသည္။ လူ႔ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အာ႐ုံေၾကာမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္လႈံ႔ေဆာ္ေစခုိင္းတုံ႔ျပန္မႈမ်ား၏ အျမန္ႏႈန္းမွာ တစ္နာရီလွ်င္ ၁၇ဝ မုိင္ႏႈန္းျမန္ဆန္သည္။ လူ႔ခႏၶာကုိယ္အတြင္းရွိ အာ႐ုံခံ ဆဲလ္မ်ား(ဝါ)ကလာပ္စည္းမ်ားမွာ ပ်မ္းမွ် ၁ဝဝ ဘီလီယံရွိသည္။ ဇရာအရြယ္ ေရာက္လာသည္ႏွင့္ ခႏၶာကုိယ္အတြင္းရွိ လႈပ္ရွားမႈယႏၲရားျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ အင္အားေလ်ာ့နည္းယုိယြင္းလာသည္။

သုိ႔ရာတြင္ ''ဥစၥာကံေစာင့္၊ အသက္ဥာဏ္ေစာင့္''ဟူေသာ စကားႏွင့္အညီ ႐ုပ္ႏွင့္စိတ္ကုိ ျပဳျပင္၍ေနတတ္လွ်င္ အသက္ရွည္ရာအနာမဲ့ေၾကာင္းျဖစ္လာသည္။ ဤအခ်က္ကုိ အနႏၲေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္ဗုဒၶသခင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိခဲ့စဥ္က လက္ေတြ႕သက္ေသျပေတာ္မူခဲ့သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေဝဠဳဝရြာ၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ့စဥ္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူလုနီးပါးမွ် ေရာဂါေဝဒနာ ျပင္းထန္စြာခံစားေနရေတာ္မူခဲ့စဥ္က ထုိေရာဂါေဝဒနာကုိ အာယုပါလကေခၚ သက္ေစာင့္သမာပတ္ကုိ ဝင္စားေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖင့္ ေဝဒနာကုိတားဆီး ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိအက်င့္ကုိ ရွင္အာနႏၵာအား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ရာတြင္ ''ငါသည္ အရြယ္ေတာ္ယုိယြင္း၍ အုိမင္းလာၿပီ၊ အသက္(၈ဝ) ရွိၿပီျဖစ္၍ ေနာက္ဆုံးအရြယ္သုိ႔ ေရာက္လာၿပီ၊ အုိေသာလွည္းသည္ ထုိထုိဤဤ ေနရာမ်ား၌ ဖြဲ႕ခ်ည္တုပ္ေႏွာင္ထားႏုိင္မွသာ သြားလာႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ငါ၏ခႏၶာကုိယ္သည္ ဖလသမာပတ္တည္းဟူေသာ လြန္ႀကိဳးျဖင့္ေႏွာင္ဖြဲ႕ထားမွ သာ က်န္းမာလာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သင္တုိ႔သည္ အားကုိးစရာ ဖလသမာပတ္ ကုိ ရေအာင္ႀကိဳးစားကုန္ေလာ့''ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ဖူးပါသည္။

ဤအခ်က္ကုိ ေထာက္႐ႈျခင္းျဖင့္ လူသားတုိ႔၏ အသက္ရွင္ေနထုိင္ႏုိင္မႈ ဘဝသည္ သင့္ေလ်ာ္မွ်တေသာ အစာအာဟာရကုိ မွီဝဲစားသုံးျခင္း၊ ရာသီဥတု ႏွင့္ လုိက္ဖက္ညီစြာေနထုိင္ျခင္း၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာျပဳျပင္ဖန္တီးျခင္းႏွင့္တရား ဘာဝနာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းအားထုတ္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပဳျပင္၍ရရွိႏုိင္ေၾကာင္း အခုိင္အမာအထင္အရွား ေပၚလြင္ေနပါသည္။ အသက္ကုိ ဥာဏ္ေစာင့္ဆုိသည္မွာ ဤအခ်က္ကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဇရာအရြယ္တြင္ အထူးႏွလုံးသြင္းရန္မွာ တဏွာ၊ မာန၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတုိ႔၏အျပစ္၊ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာတရားမ်ား၏ အက်ဳိးေက်းဇူး၊ လူ႔ဘဝ၏ မၿမဲမႈ အစုိးမရမႈ၊ လူတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း အမွီသဟဲ ျပဳေနရစဥ္ သတၱဝါတစ္ဦး၏ ကံၾကမၼာႏွင့္သတၱဝါအမ်ားစု၏ ကံၾကမၼာ ဆက္စပ္ေနမႈတုိ႔ပင္ျဖစ္ၾကသည္။ အမွန္တရားသည္ ဇရာအရြယ္၌ အေပၚယံ အမွတ္သညာမဟုတ္ဘဲ အသိအလိမၼာပညာအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ အသိနယ္ကုိ တုိးခ်ဲ႕ဆင္ျခင္သုံးသပ္ဖုိ႔လိုအပ္၏။

ဘုရား၊ ရဟႏၲာတုိ႔သည္သာ ေသျခင္းကုိ အလုိရွိၿပီး က်န္ပုဂိၢဳလ္မ်ားမွာ ေသျခင္းတရားကုိ အလိုမရွိႏုိင္ေသးေပ။ ဤသည္မွာ အတၱစြဲေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ တတိယအရြယ္၌ ဘဝအေျခအေနကုိ သိသိသာသာေျပာင္းလဲသလုိ ႐ႈေထာင့္ကုိလည္း သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲဖုိ႔လုိ၏။ စင္စစ္ရင့္အုိျခင္းသည္ ေျပာင္းလဲမႈ အနိစၥသေဘာကုိ ပီပီျပင္ျပင္ေဖာ္ေဆာင္ေပးေသာ ဘဝ၏ အစိတ္အပုိင္းျဖစ္စဥ္ေျပာင္းလဲမႈသေဘာကုိ မွန္ကန္စြာ သိရွိနားလည္ေအာင္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ဖုိ႔လုိအပ္၏။

လူသားသည္ ႏုပ်ဳိရာမွႀကီးျပင္း၍ ေနာက္ဆုံးအုိမင္းရင့္ေရာ္လာျခင္းသည္ အေၾကာင္းဘက္သုိ႔ ေရွး႐ႈသည္မဟုတ္ဘဲ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးေသာ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယုံမွားစရာ လုံးဝမရွိေခ်။ ဤသည္မွာ ပုဂိၢဳလ္၊ သတၱဝါအစြဲျဖင့္ ရရွိေသာအျမင္ျဖစ္၍ သဘာဝဓမၼအျမင္ႏွင့္ လုံးဝမတူ ႏုိင္ပါေပ။ သဘာဝဓမၼသည္ ပုဂိၢဳလ္သတၱဝါအစြဲမရွိ။ လူသားမ်ဳိးဆက္ရွင္သန္ ႀကီးပြားရန္အတြက္ လူသည္မ်ဳိးပြား၍ မိမိမ်ဳိးႏြယ္အက်ဳိးစီးပြားကုိ ေဆာင္ရြက္ၿပီးလွ်င္ အခ်ိန္တန္ေသာအခါ ရင့္အုိရ၏။ ဇရာဘဝသုိ႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိ လာျခင္းသည္ သဘာဝဓမၼအျမင္အရ ေကာင္းမြန္ေသာေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆုိရပါမည္။

ႏွစ္စဥ္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ႀကီးက ေအာက္တုိဘာ ၁ ရက္ေန႔ကုိ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားေန႔အျဖစ္ သတ္္မွတ္၍ တစ္ႏွစ္ႀကီးလွ်င္ တစ္နည္းသာဆုိသကဲ့သုိ႔ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားကုိ ဂုဏ္ျပဳေလ့ရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ တကယ္ေတာ့ ေမြးျခင္းမွတ္တုိင္မွ ေသျခင္းပန္းတုိင္အၾကား မိမိတုိ႔၏ အသက္ရွင္သန္ေနထုိင္မႈဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္မနပ္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္သုံးသပ္ဖုိ႔လုိအပ္ပါသည္။ ဘဝဆည္းဆာ ထိုခ်ိန္ခါသည္ လူ႔ဘဝ၏အရင့္က်က္ဆုံး၊ အတည္ၿငိမ္ဆုံးကာလျဖစ္၍ အေနလည္းတတ္၊ အေသလည္းျမတ္ေအာင္ က်င့္ၾကံေနထုိင္အားထုတ္သြားႏုိင္ၾကမွသာလွ်င္ လူ႔ဘဝတြင္ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း အေရးထားေလးစားစြာျဖင့္ ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္။ ။

စန္းနီလာ၀င္း

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น