วันอาทิตย์ที่ 7 กันยายน พ.ศ. 2557

အ​ေပါင္​းအသင္​း​ေကာင္​းမွ ​ေကာင္​းျခင္​းရ

အေပါင္းအသင္းေကာင္းမွ ေကာင္းျခင္းရ

ေကာင္းျခင္းရဖို႔အတြက္ အေပါင္းအသင္းလို
အပ္၏။ ေကာင္းျခင္းရေရးအတြက္ အေပါင္း
အသင္းလိုအပ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ေကာင္းဖို႔
လိုလာျပန္၏။ အေပါင္းအသင္းတိုင္းသည္
ေကာင္းျခင္းကိုမေပးႏုိင္ေပ။ အေပါင္းအသင္း
ေၾကာင့္ပင္ေကာင္းျခင္းမ်ားပ်က္စီး၍ ဆိုးက်ဳိး
မ်ားတသီတစ္သန္းႀကီး ခံလိုက္ရသည္လည္း
ရွိတတ္ေသး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ေပါင္းသင္း
မည့္ အေပါင္းအသင္းေကာင္းတို႔၏ သေဘာ
သဘာ၀ကိုလည္း သိဖို႔လုိလာျပန္၏။ သုိ႔မွသာ
အေပါင္းအသင္းေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းမိ၍ေကာင္း
ျခင္းမ်ားရလာမည္ျဖစ္၏။

အေပါင္းအသင္းေကာင္းဟူသည္ ကိုယ္က်င့္
တရားႏွင့္ျပည့္စံုသူျဖစ္၏။ တစ္မ်ဳိးေျပာရလွ်င္
အႀကံေကာင္း အေျပာေကာင္း၊ အလုပ္ေကာင္း
သည့္ပုဂၢဳိလ္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထိုပုဂၢဳိလ္ကို ပညာရွိ
သူေတာ္ေကာင္းဟူ၍လည္းေခၚ၏။ သူေတာ္
ေကာင္းပုဂၢဳိလ္သည္ သူတစ္ပါး၏ပစၥည္းကို
အဘိဇၥ်ာတရားျဖင့္လည္း မတရားေသာနည္း
ျဖင့္ ရယူဖို႔မႀကံစည္၊ သူတစ္ပါး၏အသက္ကို
ဗ်ာပါဒတရားျဖင့္လည္း ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ဖို႔
မႀကံစည္၊ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးတို႔၏ အက်ဳိး
ေပးမႈကိုလည္း ဒိ႒ိတရားျဖသ့္ အယူမွားယြင္း
ဖို႔မႀကံစည္ဘဲ မိမိသူတစ္ပါးႏွစ္ဦးသားအက်ဳိး
ရွိမည့္ ဘ၀ေကာင္းက်ဳိးတမလြန္ေကာင္းက်ဳိး
ေတြကိုသာ ႀကံစည္တတ္၏။

ထိုသူေတာ္ေကာင္းပုဂၢဳိလ္သည္ မွန္သည့္စကား
ကိုသာေျပာ၏။ မွန္ေသာစကားကိုေျပာသည့္အ
ခါ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမႈမရွိ။ ႐ိုး႐ိုးသားသားပင္
ေျပာ၏။ မွန္ကန္၍႐ိုးသားစြာေျပာဆိုသည့္အ
ေလ်ာက္ ခ်ဳိသာယဥ္ေက်းမႈရွိေသာ စကားလံုး
ေ၀ါဟာရကို ေရြးခ်ယ္၍ အသံုးျပဳ၏။ ထိုစကား
သည္ ခ်စ္ခင္ညီညြတ္မႈရွိေသာစကား မိမိသူ
တစ္ပါးႏွစ္ဦးသား အက်ဳိးရွိမည့္စကားလည္းျဖစ္
၏။ သူေတာ္ေကာင္းပုဂၢဳိလ္သည္ မွန္ကန္၍အ
က်ဳိးရွိသည့္စကားကိုေျပာဆုိသည့္အေလ်ာက္
အခ်ိန္အခါ အရပ္ေဒသႏွင့္ နားေထာင္မည့္ပုဂၢဳိလ္
တို႔က လက္ခံေသာစကားကိုလည္းေျပာတတ္၏။

အေျပာေကာင္းေသာ္လည္း အေျပာႏွင့္အလုပ္
မညီပါက သူေတာ္ေကာင္းဟုမေခၚသင့္ေသးေပ။
ထို႔ေၾကာင့္သူေတာ္ေကာင္းပုဂၢဳိလ္သည္ သူတစ္ပါး
အသက္သတ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါး၏ဥစၥာပစၥည္းကို ခိုး
ယူျခင္း၊ သူတစ္ပါး၏သားမယားကိုေစာ္ကားျခင္း
တို႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္၍ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားအက်ဳိး
ရွိမည့္အလုပ္ကိုသာလုပ္သူျဖစ္၏။ ထိုသို႔အႀကံအ
စည္ေကာင္း၍ အေျပာေကာင္းသူ အႀကံအစည္
ေကာင္း၍ အလုပ္ေကာင္းသူကိုသာ အေပါင္းအ
သင္းေကာင္းသုိ႔မဟုတ္ သူေတာ္ေကာင္းဟုေခၚ
ၾက၏။

သူယုတ္မာ၌ ထိုသုိ႔ေကာင္းသည့္ သေဘာသဘာ၀
ရွိမည္မဟုတ္။ အႀကံဆိုး အေျပာဆိုး အလုပ္ဆိုး
သည့္ သေဘာသဘာ၀တို႔သာရွိ၏။ ထိုလူယုတ္မာ
သည္ မေပါင္းသင္းထိုက္ေသာပုဂၢဳိလ္ျဖစ္၏။
ထိုပုဂၢဳိလ္၌ ႀကံစည္မႈ ေျပာဆိုမႈလုပ္ေဆာင္မႈတို႔က
ညံ့ေနသျဖင့္ ကုိယ္က်င့္တရားဟူသည္ ျမဴမွ်ပင္မရွိ
ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းျခင္းရလိုသူတို႔သည္ ကိုယ္
က်င့္တရားမရွိသူ လူယုတ္မာကို လံုး၀မေပါင္းသင္း
သင့္ပဲေနသင့္ပါ၏။

ေလာက၌ ဤပုဂၢဳိလ္ကား သူေတာ္ေကာင္း ဤ
ပုဂၢဳိလ္ကား သူယုတ္မာဟူ၍ မည္သူမွ်တပ္အပ္
ေသခ်ာ မသိႏုိင္ေပ။ လူယုတ္မာတို႔သည္ မိမိတို႔
၏ယုတ္မာမႈကို အသြင္အျပင္ဟန္ပန္ျဖင့္ ဖံုးထား
တတ္၏။ သိလိုလွ်င္ေပါင္းသင္းၾကည့္ရ၏။
ေရႊအေၾကာင္း ဖေယာင္းသိ လူအေၾကာင္းေပါင္း
မွသိ ဆိုသည့္အတိုင္း လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း
သိလိုလွ်င္ ေပါင္းသင္းၾကည့္ရ၏။ တစ္ခဏမွ်ေပါင္း
သင္းၾကည့္႐ုံမွ်ႏွင့္ လူဆိုးလူေကာင္းမခြဲႏုိင္ေပ။
ၾကာၾကာေပါင္းမွ လူအေၾကာင္းကိုေကာင္းေကာင္း
သေဘာေပါက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လူအေၾကာင္းသိလို
လွ်င္ ၾကာၾကာလည္းေပါင္းသင္းရ၏။

လူအေၾကာင္းသိလုိ၍ ၾကာၾကာေပါင္းေသာ္လည္း
သူေတာ္ေကာင္းလား သူယုတ္မာလားဟု ႏွလံုး
သြင္းမႈမရွိလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္သူယုတ္မာ
ကို ခြဲျခား၍ မသိႏုိင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူအေၾကာင္း
ကိုသိလုိလွ်င္ အတူတကြေပါင္းသင္းေနထိုင္သည့္
အခါ ႏွလံုးသြင္းမႈလည္းလိုပါ၏။ ၾကာၾကာေပါင္းၿပီး
ႏွလံုးသြင္းမႈရွိေသာ္လည္း စူးစမ္းဆင္ျခင္တတ္
ေသာ ဉာဏ္ပညာမပါလွ်င္ လူအေၾကာင္းေကာင္း
ေကာင္းသိဖို႔က ခဲယဥ္းျပန္၏။

စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈဉာဏ္မရွိလွ်င္ မည္သည့္အလုပ္
မဆိုေအာင္ျမင္မႈ မရႏုိင္ေပ။ လူအေၾကာင္းသိရန္
အတြက္ ေလ့လာေနသူအဖို႔မွာ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈ
ဉာဏ္သည္ ပို၍ပင္အေရးႀကီး၏။ ထို႔ေၾကာင့္စိန္
ကဲ ေရႊကဲ ထိုႏွစ္ကဲထက္ လူအကဲခတ္လြန္ကဲ
ခတ္ဟု ဆိုထား၏။ အကဲခတ္ရန္ခက္လွသည့္
လူ႔ပတ္၀န္းက်င္တြင္ေနထိုင္ၾကသူတို႔အတြက္
စူးစမ္းဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ ၾကည့္မွ သူေတာ္ေကာင္း
ႏွင့္ သူယုတ္မာကို ခြဲျခား၍ သိႏုိင္ေပမည္။

ထိုသုိိ႔ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ သူယုတ္မာကို ခြဲျခား
၍သိလာလွ်င္ မိမိထက္ ကိုယ္က်င့္တရားအား
ျဖင့္ သာသူ၊ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈအားျဖင့္
သာသူ၊ အသိအလိမၼာ ဉာဏ္ပညာအားျဖင့္သာ
သူကို ေပါင္းသင္းရေပမည္။ သုိ႔မဟုတ္မိမိႏွင့္
ကိုယ္က်င့္တရားတူသူ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း
မႈအားျဖင့္တူသူ၊ အသိလိမၼာဉာဏ္ပညာအား
ျဖင့္တူသူကို ေပါင္းသင္းရေပမည္။

အကယ္၍ မိမိထက္သာသူႏွင့္ မိမိႏွင့္တန္းတူ
ပုဂၢဳိလ္ကိုမေတြ႕လွ်င္ မိမိေအာက္ယုတ္နိမ့္ေလ်ာ့
က်သူကို မေပါင္းသင္းသင့္ေပ။ မိမိေအာက္ယုတ္
နိမ့္ေအာက္က်သူကို ေပါင္းသင္းလွ်င္ ယခုလက္
ရွိဘ၀ႏွင့္ တမလြန္ဘ၀တို႔သည္ အေကာင္းဘက္
သို႔ဦးမတည္ေတာ့ဘဲ ဆံုး႐ႈံးပ်က္စီးျခင္းသို႔သာ
ဦးတည္သြားႏုိင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိေအာင္ ယုတ္
နိမ့္ေအာက္က်သူႏွင့္ ေပါင္းသင္းမည့္အစား မိမိ
တစ္ေယာက္တည္း ေနရသည္က ျမင့္ျမတ္ေသး၏။

ဤသို႔အေပါင္းအသင္းေကာင္းေတြကုိ ေရြးခ်ယ္
စိစစ္၍ ေပါင္းသင္းသည့္အခါ လက္ရွိဘ၀ေကာင္း
က်ဳိးႏွင့္ တမလြန္ဘ၀ေကာင္းက်ဳိးတို႔မွာ အမွန္ပင္
ရရွိမည္ျဖစ္၏။

တစ္ခါက သူေတာ္ေကာင္းတစ္ဦးကိုမွီခိုခ်ဥ္းကပ္
သျဖင့္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ေရာက္သြားၾကေသာ
နတ္သားတို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ေက်းဇူး
ဂုဏ္ကို ခ်ီးက်ဴးလိုသည့္အတြက္ ဘုရားရွင္ထံလာ
ေရာက္ၾက၍ ပထမနတ္သားက
ျမတ္စြာဘုရား ဘယ္သတၱ၀ါပဲျဖစ္ျဖစ္ သတၱ၀ါမွန္
သမွ် သူေတာ္ေကာင္းေတြနဲ႔သာ ေနထိုင္သင့္ပါ
တယ္။ ေပါင္းသင္းသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိသူေတာ္
ေကာင္းေတြနဲ႔ေပါင္းသင္းတဲ့အတြက္ သူေတာ္
ေကာင္းတရားေတြသိရလို႔ျမင့္ျမတ္လွပါတယ္ဘုရား။
ယုတ္မာသူမျဖစ္ႏုိင္ပါဘုရားဟု သူ႔အျမင္သူ႔အထင္
ႏွင့္ သူ႔ကုိယ္ေတြ႕အရေလွ်ာက္ထား၏။

ဒုတိယနတ္သားက
ျမတ္စြာဘုရား သူေတာ္ေကာင္းေတြကုိ ေပါင္းသင္း
သည့္အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြသိရလို႔
အသိအလိမၼာဉာဏ္ပညာေတြရပါတယ္ဘုရား။
လူမိုက္ေတြဆီကေတာ့ အသိအလိမၼာ ဉာဏ္ပညာ
ေတြ မရႏုိင္ပါဘုရားဟုေလွ်ာက္ထားျပန္၏။

တတိယနတ္သားက
ျမတ္စြာဘုရား သူေတာ္ေကာင္းေတြကုိ ေပါင္းသင္း
တဲ့အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြသိရလို႔
စိုးရိမ္ေသာကျဖစ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြရဲ႕အလယ္
မွာ စိုးရိမ္ေသာက မျဖစ္ဘဲ၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္စြာ
ေနရပါတယ္ဘုရားဟုေလွ်ာက္ထားျပန္၏။

စတုတၳနတ္သားက
ျမတ္စြာဘုရား သူေတာ္ေကာင္းေတြကို ေပါင္းသင္း
ရတဲ့အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြသိရလို႔
ေဆြမ်ဳိးေတြရဲ႕အလယ္မွာ တင့္တင့္တယ္တယ္ေန
ရပါတယ္ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။

ပဥၥမနတ္သားက
ျမတ္စြာဘုရား သူေတာ္ေကာင္းေတြကုိ ေပါင္းသင္း
ရတဲ့အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြသိရလို႔
ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ သုဂတိဘ၀သို႔ေရာက္ၾကရပါတယ္
ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။

ဆ႒မနတ္သားကလည္း
ျမတ္စြာဘုရား သူေတာ္ေကာင္းေတြကုိ ေပါင္းသင္းရ
တဲ့အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြသိရလို႔ စည္း
စိမ္ခ်မ္းသာေတြေရရွည္တည္တံ့ပါတယ္ဘုရားဟု
ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။

နတ္သားေျခာက္ေယာက္တို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္း
တို႔၏ဂုဏ္ေက်းဇူးကို သူတို႔အျမင္၊ သူတို႔အသိ၊ သူ
တို႔၏ကုိယ္ေတြ႕အရ ျမတ္စြာဘုရားကို ေလွ်ာက္ထား
ခင္းျဖစ္၏။ ထိုေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ားသည္ သူတို႔အ
ျမင္၊ သူတို႔အသိ သူတုိ႔၏ကိုယ္ေတြ႕မ်ားျဖစ္သည့္
အတြက္ အမွန္ခ်ည္းသာျဖစ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ သူတို႔
၏ ကိုယ္ေတြ႕သည္ျပည့္စံုေသာ ကိုယ္ေတြ႕မဟုတ္
ေသးေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားက

အိုနတ္သားတို႔ သူေတာ္ေကာင္းေတြကို ေပါင္းသင္း
တဲ့အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြသိရလို႔ ခပ္
သိမ္းေသာဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္တယ္ဟု
ေဟာေတာ္မူ၏။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူ
ေသာတရားေတာ္သည္ နတ္သားေျခာက္ေယာက္
တို႔၏ေလွ်ာက္ထားခ်က္ထက္ၿပီးျပည့္စံုသြား၏။
လိုရင္းကို တိုရွင္းႏွင့္မိန္႔ဆိုထားျခင္းျဖစ္၍ စကား
ေျပာနည္းအတတ္ပညာကို ေလ့လာေနသူတို႔အ
တြက္ မွတ္သားဖြယ္နည္းယူဖြယ္ေကာင္းလွပါ၏။

ထိုနတ္သားေျခာက္ေယာက္တို႔၏ေလွ်ာက္ထား
ခ်က္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏မိန္႔ျမြက္ခ်က္တို႔ကို ၾကည့္ျခင္း
အားျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းကိုေပါင္းသင္းသျဖင့္
ေလာကစီးပြားေရး၊ ပညာေရးစသည့္ ေလာကီ
အေရးဟူသမွ်ကိုလည္း ေက်ာ္လႊား၍ ေအာင္ျမင္
ႏုိင္ေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။ ေလာကုတၱရာ ဓမၼအေရး
တို႔၌လည္း အခက္အခဲမရွိျပည့္စံုႏုိင္ေၾကာင္းေတြ႔
ရ၏။

သူေတာ္ေကာင္းသည္ ေလာကီ၊ ေလာကုတ္
ႏွစ္ျဖာေသာ အက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္
ရန္အတြက္ အေထာက္အကူျပဳသည္မွာ အနည္း
ငယ္မွ်သာမဟုတ္၊ အားလံုးအျပည့္အစံုပင္ျဖစ္ပါ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ေကာင္းျခင္းရေရး
အတြက္ အေပါင္းအသင္းေကာင္းျဖစ္ေသာ
သူေတာ္ေကာင္းကို မွီ၀ဲခ်ဥ္းကပ္ၾကပါစို႔။

တကၠသိုလ္ေစာဘုန္း
အပၸမာဒ ဓမၼရသမဂၢဇင္း
၂၀၀၃ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ။

ဓမၼစာေပမ်ား

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น